Miestų valdžios visame pasaulyje ieško būdų kaip padaryti miestus saugesniais. Patirtis rodo, jog projektavimas ir protingas dizainas žymiai geriau padeda pasiekti šį tikslą, negu baudos ir draudžiamieji įstatymai.

Bukime atviri, kažkur giliai sieloje dviratininkai džiaugiasi, kai vairuotojai "baudžiami" už neteisingą vairavimą. Bet Alono Levi tyrimas iš Pedestrian Observations įrodo, kad organizavimas teisingos, "protingos" infrastruktūros yra žymiai efektyviau.

1. Automobiliai turi būti lėtesnį

Kuo lėčiau juda automobiliai, tuo saugiau keliuose. Projektuoti kelius reikia tokiu budu, kad vairuotojai neturėtų nei noro, nei galimybės įsibėgėti - ir tai reali užduotis. Baudų įvedimas už viršitiną greitį ir kamerų statymas ant kiekvieno kampo gali padėti, bet netgi tai yra ne taip efektyvu. Raktas į "lėtus" kelius tai jų siaurumas: kuo platesnis kelias, tuo tikimybė aukštesnė, kad vairuotojas pabandys įsibėgėti.

2. Vairuotojai turi būti energingais

Nuovargis ir meguistumas žmogaus prie vairo - viena iš pagrindinių automobilio avarijų priežasčių. Šias būsenas dažniausiai sukelia monotoniškas vairavimas. Įrodyta, kad užmigti prie vairo yra žymiai lengviau nesibaigiančiame greitkelyje, nei manevruojant miesto gatvėmis. Pasirodo, kur kas naudingiau projektuoti gatves kur žvilgsniui yra ant ko fokusuotis: medžių, pėsčiųjų, pastatų.

3. Infrastruktūra turi būti patraukli

Automobiliai, pagaliau, turi tapti ne pačiu patogiausiu būdu keliauti. Jeigu dviračiai, viešasis transportas ir judėjimas pėsčiomis bus teisingai suprojektuoti, patogus ir greiti, klausimas dėl automobilio naudojimo atkris pats.