Тransporto servisas Lyft prognozuoja "Trečią Transporto revoliuciją". Pagal kompanijos planus per 10 metų automobiliai, infrastruktūra ir mūsų santykiai su jais keisis šiek tiek daugiau, nei kad visiškai. Lyft įkūrėjas Džonas Cimmer savo bloge Medium pasakoja, kokie keliai laukia mūsų ateityje.

Dar ne taip senai automobilis buvo "laisvės" sinonimas. Bet jei pažvelgsime į mašinas iš miesto planavimo požiūrio, žmonijos manija naudotis asmeniniu transportu pasirodys tikra katastrofa. Paskutiniojo šimtmečio metu automobiliai diktavo kaip atrodo mūsų miestai - okupuodavo vis daugiau ir daugiau vietos. Tuo tarpu, įprastas automobilis naudojamas tik 4% laiko, o likusįjį 96% jis tiesiog užima vietą. Ateities transporto kompanijos kaip tik Lyft savo misiją mato kaip situacijos pasikeitimą. Kiek erdvės parkams ir sodams, naujam būstui ir paprasčiausiai patogesniems ir platesniems šaligatviams galėtų išlaisvinti mašinos? Per ateinančius 10 metų Lyft žada transporto revoliuciją, ir štai, kas pasikeis – kaip minimumas kompanijos viduje.

1. Per ateinančius 5 metus autonominiai automobiliai taps labai populiarūs visame pasaulyje

Lyft vadovybė yra įsitikinusi, kad vos per penkerius metus dauguma bendrovės autoparko automobilių bus be vairuotojų. Jau dabar galite užsisakyti autonominę mašiną San Franciske ir Fenikse. O tai reiškia, kad vis mažiau ir mažiau automobilių priklausys privatiems asmenims, tai yra vairuotojams, kurie rūpinasi savo turtu, ir vis daugiau – rūpinsis kompanija tokia kaip Lyft; o tai ir reiškia, kad automobilių skaičius gatvėse nuolat mažės.

2. 2025 metais beveik niekas dideliuose Amerikos miestuose neturės nuosavų automobilių

Taip, labai sunku įsivaizduoti Ameriką be automobilių: daugelyje miestų gyventi be automobilio tiesiog neįmanoma. Vidutinis amerikietis išleidžia savo asmeninio transporto aptarnavimui apie $ 9000 per metus! Nuosavo automobilio turėjimas – tai pinigų sniego kamuolys, tačiau situacija nuolat keičiasi: jei 1983 metais teisės turėjo 92% jaunų žmonių tarp 20 ir 24 metų, tai šiandien turi tik 77%. Vis daugiau ir daugiau jaunų žmonių pripažįsta, kad jie nemato prasmės pirkti automobilį, juk naudotis kelionės (rideshare) ir automobilio (carshare) dalijimosi paslaugomis paprasčiau, patogiau ir pigiau.

3. Miestų planavaimas pasikeis

Transportas turi įtakos ne tik tam, kaip mes nukeliaujame iš vienos vietos į kitą pačiame mieste, bet jis taip pat daro įtaką ir tam, kaip atrodo šios vietos ir kaip gyvena žmonės šiose vietose. Kuo mažiau žmonių turės savo automobilius, tuo mažiau tuščių mašinų stovės stovėjimo aikštelėse ir gatvėse. Ten, kur dabar - automobilių stovėjimo aikštelės, platūs keliai, automobilių stovėjimo aikštelių juostos, bus išlaisvintos didžiulės erdvės kultūrai, gyvenimui, bendruomenėms ir bendravimui.