Tam, kad miestas ir miesto bendruomenės aktyviai ir produktyviai  vystytųsi miestas turėtų būti pritaikytas socialiniams pokyčiams. Kartais - tai tiesiog erdvė kuri pritaikyta protesto akcijoms arba mitingams. Pasaulio istorija ir įvykiai parodė, kad kartais tokios žmonių iniciatyvos yra būtinos ir labai svarbios visuomenės raidai. Masuma Henry, buvusi vykdančioji konsultavimo ir UX (vartotojo potyrio) agentūros Artefact direktorė, išskyrė trys pagrindinius principus, kuriais būtina vadovautis projektuojant erdvę socialiniams pokyčiams.

Nuotrauka: MUSTAFA CAGLAYAN/ANADOLU AGENCY/GETTY IMAGES

Delegavimas

Pati Henry vadina šį principą agency: vartotojo, miestiečio tikėjimas, kad jis pats gali priimti sprendimą ir suprasti ko jam reikia. Tie, kas projektuoja erdves turi klausti savęs ar jie suteikia laisvę žmogui dalyvauti ir priimti sprendimus miesto erdvėse, neatsižvelgiant į jo socialinį statusą. Kitaip tariant - miestuose reikia statyti ne tik namus ir įrenginėti aikštes, bet ir kurti empatijos tinklą.

Prieiga

Prieiga - tai miestiečio galimybė lengvai ir patogiai naudotis galimybėmis, kurias suteikia erdvė. Iš esmės, kalba eina apie meisto gyventojo potyrio projektavimą, kuris panaikina visus barjerus. Be abejo,  kasdieniai rutininiai procesai gali būti nuobodus, bet būtent į jų projektavimą reikia sukoncentruoti didžiausią dėmesį.

Veiksmas

Galimybės ir patirtys negali įtakoti realų pakeitimą, jeigu miestietis neturi tikros galios priimti sprendimą -  įvykdyti veiksmą. Tai yra ne taip paprasta, dizainas ir projektavimas veikimui - tai supratimas, kaip žmonės mąsto ir elgėsi. Pasiekti tinkamą rezultatą galima testuojant hipotezes ir prototipavimu.  Principai teisingo projektavimo buvo panaudoti kompanijoje “Black Lives Matter” kuri vyko visoje JAV.