Keliaujant po Čekija užsukame į nedidelį miestą Zlyną (ček.  Zlín). Miestas pradėjo sparčiai augti 1894 m. mieste pastačius avalynės gamyklą. Tomašo Batios avalynės gamykla tapo svarbiausia avalynės tiekėja visoje Čekoslovakijoje. Zlynas išaugo į didelį pramoninį centrą.

Bata fabriko dangoraižis Zlyne
Bata fabriko dangoraižis Zlyne

Nors miestas ir išgyvena industrinės praeities atgarsius, dabartinė regiono ekonomika didžiąja savo dalimi susidaro iš žemdirbystės ir turizmo. Mieste taip pat veikia du universitetai – tai Tomašo Batios Zlyno Universitetas ir Europos Politechninis Universitetas.

Tomašo Batios Zlyno Universitetas
Tomašo Batios Zlyno Universitetas

Viešasis transportas Zlyne

Miestas populiarus tarp transporto gerbėjų, ypač troleibusų, nes yra pavyzdinis Čekijos miestas pagal jų maršrutų kiekį  ir išsaugojimą. Istoriškai Zlynas turėjo prastą susisiekimą su regionu, nebuvo pilnai ir patogiai išvystytas  susisiekimas traukiniais ir automobiliais. Iš kitos pusės, pačiame mieste transportas visada pasižymėjo modernumu ir novatoriškumu. Maršrutai mieste buvo sujungti autobusais iki praeito amžiaus 30-ųjų metų. Antro pasaulinio karo metu troleibusų tinklas pradėjo vystytis ir Zlyne. Tuomet Vokietijoje tai buvo viena iš populiariausių viešojo transporto priemonių – naujos linijos atsirasdavo kasmet, tad šiai transporto priemonei neužtruko ir atsirasti Zlyne.  Pirmos linijos statybos prasidėjo 1941 metais, vystytuoju tapo Šveicarijos kompanija Kummler & Mattler. Testavimas buvo paleistas ankstyvais 1943, o reguliarus maršrutai atsirado Sausio 27 – buvo paleisti trys maršrutai.

Po karo tinklo plėtra įgavo pagreitį. Nauji troleibusai atkeliavo į miestą 50-ais metais – Vetra/CKD ir Škoda 7Tr. Iki 1985-ųjų troleibusų parkas buvo papildytas Škoda 8Tr, 9Tr, taip pat ir 14Tr modeliais. Įdomu, kad į gatves buvo paleistas ir Škoda-Sanos troleibuso prototipas. Šie troleibusai buvo gaminami kartu su kompanija iš Jugoslavijos FAS Skopje (kėbulas) ir Škoda (elektrinė įranga), jų gamyba užsidarė 1989 metais. Miestai kuriuose važinėdavo šiuo tipo troleibusai: Zlynas, Bratislava, Sarajevo, dar keli iš jų buvo Belgrade, Maskvoje, Ostravoje ir Prešove. Zlynas gavo didžiausią partiją – 31 troleibusą.

Škoda-Sanos troleibusas Zlyne
Škoda-Sanos troleibusas Zlyne

Šiuolaikinis Zlyno transportas susidaro iš keturiolikos troleibusų ir tiek pat autobusų maršrutų.

Maršrutų žemėlapis
Maršrutų žemėlapis. Schema pdf formatu https://www.dszo.cz/wp-content/uploads/2019/03/mapa.pdf

Šiuo metu parke yra dviašiai Škoda 24Tr Irisbus ir triašiai Škoda 31Tr. Mieste taip pat nuo šiu metu balandžio važinėja troleibusai su autonomine eiga. Šių troleibusų atsiradimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis (85 %).