Važiuoja TS-LKD partijos narys automobiliu į eilinį seimo posėdį ir netikėtai patenka į spūstį.  Šalia jo laisva autobusų eismo juosta, kuria taip ir noris praskristi kelis šimtus metrų, bet yra didelė rizika būti nubaustam ir galbūt visi apie tai viešai sužinotų. Sėdi kamštyje ir galvoja tautos išrinktasis, kaip čia legaliai ir neskausmingai pralėkti ta juosta. Taigi viskas paprasta, leidžiam piko metu judėti automobiliams ir dar labiau platinam kelius! Easy.

Natūralu, kad sumažinus eismo juostas, sumažėja ir transporto priemonių pralaidumas, dėl to sulėtėja automobilių eismas, taip sudarydamas dar didesnes transporto priemonių spūstis gatvėse.

Algis Strelčiūnas išsakė nuomonę jog, spūstį galima nugalėti pralaidumu. Na taip, iš tiesų tai veikia, bet neilgam ir kaina laikinam pralaidumui labai didelė. Turbūt jau visi matė nuotrauką, kurioje pavaizduota kiek gatvės ploto užima autobusas, dviračiai, pestieji ir automobiliai.

Prailaidumas tik per platinimą

Visi transporto ekspertai prieina bendros išvados, jog pralaidumą negalima vertinti, kiek automobilių pravažiuoja per tam tikrą laiką. Geriausias pralaidumo rodiklis tai žmonių kiekis. Ir čia automobilis pralaimi dviračiams, viešajam transportui, netgi kai kuriais atvejais ir pėstiesiems. Štai kaip atrodo skirtingų transportų priemonių pralaidumas.


Egzistuoja taip pat Braess'o paradoksas, kuriame pastebima, jog eismo juostų didinimas veda prie dar didesnių spūsčių ir eismas galu gale sulėtėja.

Kitas Algio pastebėjimas apie leidimą asmeniniams automobiliams ne piko metu važiuoti "A" juostomis  paliksiu be komentaro. Nes tai būtų "KNOWHOW", kurį galbūt pasaulio miestai dar nesuprato ir nepanaudojo.

Pabaigai galima pasimėgauti vaizdais iš vieno labiausiai automobilizuoto JAV miesto, kuriame kelių platinimas skatinamas nuo praeito amžiaus 50-ųjų metų.