Translink (mūsų SĮSP analogas) įmonės vadovas pareiškė jog, Vankuveris neketina keisti savo troleibusus į elektra varomus autobusus, nes tame nėra jokios prasmės.

Translink įmonė aptarnauja viešąjį transportą Vankuverio mieste bei priemiesčiuose. Aptarnavimo plotis siekia apie 1,8 tūkst. kvadratinių kilometrų, kuriuose gyvena 3 milijonai gyventojų. Bendrai įmonė turi 188 paprastų troleibusų ir 74 sujungtų. Visos dabartinės transporto priemonės buvo pradėtos eksploatuoti nuo 2005 iki 2008 metų, tai reiškia, kad maždaug 2027 - 2028 metais reikės pilnai keisti visą troleibusų parką, nes senėjančio transporto išlaikymo išlaidos taps per didelės.

Atrodytų, kad yra didžiulė pagunda užpirkti elektrinius autobusus bei atjungti visą troleibusų tinklą, ką nuosekliai  šiuo metu daro dabartinė Vilniaus valdžia. Bet Kanada ne Lietuva, o Vankuveris nėra Vilnius, čia už bet kokį idiotišką sprendimą tektų atsakinėti prieš rinkėjus.

Translink vadovas, Desmondas, aiškina, kad nors patys elektriniai autobusai atrodytų nebloga idėja, tačiau nauda kurią Vankuveris būtų gavęs pakeisdamas troleibusus, nenusveria finansinių nuostolių bei prarasto pelno.

Nuotrauka: Daily Hive / Shutterstock

Šiuo metu Vankuveryje yra 13 troleibusų maršrutų ir 370 km tinklo, beje tinklo ilgis ir toliau auga. Jei keisti troleibusus į elektrinius autobusus, tuomet tektų visą šią infrastruktūrą išardyti, o tai miestui atsieitų nemažom išlaidom.

"Na, ir kam taip daryti? Šiandien [iš troleibusų] nėra išmetamų teršalų. Jie veikia labai gerai, visi jais džiaugiasi. Manau, kad prasminga išsaugoti troleibusus ir atkreipti mūsų dėmesį į tai, ar pakeisti autobusus su vidaus degimo varikliais į elektrą varomais", - tikina Desmondas.

2019 m. rugsėjo mėnesį Vankuveris išleido savo pirmuosius elektrinius autobusus. Kol kas jie yra labai brangūs – kiekviena transporto priemonė kainuoja 1 milijoną dolerių, plius kiekvienas įkrovimo taškas galutinėje stotelėje taip pat kainuoja milijoną dolerių. Iš viso elektrinių autobusų infrastruktūra kainuos nuo 250 iki 750 milijonų dolerių, neįskaitant pačių elektrinių autobusų.

Nepaisant to, Vankuveris iki 2050 metų planuoja pakeisti visus dyzelinius ir hibridinius autobusus elektra varomais autobusais, nes miestas gali gauti naudos iš degalų sąnaudų sąskaitos. Manoma, kad vieno elektrinio autobuso kelionės per metus kainuoja 40 000 USD pigiau nei įprastinio dyzelinio autobuso. Tai leis Vankuveriui iki 2050 m. sutaupyti nuo 655 iki 1,3 milijardo dolerių.

Nuotrauka: The Buzzer blog / TransLink