Kaip pėsčiųjų gatvės gerina miesto ekonomiką: 9 moksliniai faktai

Mes tesiame pasakojimus apie Arup bendrovės tyrimus Gyvi miestai: kelias į pėsčiųjų pasaulį. Arup atrado 50 priežasčių kurios turi didelę įtaką miesto ekonominiam efektyvumui. Šiame straipsnyje pasakosime, kokį poveikį daro pėstieji miesto ekonomikai.

Pėsčiųjų gatvė Bostone

Nuotrauka:
Flickr / Christopher Porter

1. Pėstieji padeda ekonomikos augimui

Visa tai paprasta: kuo daugiau gatvėse pėsčiųjų, tuo daugiau gatvėse pirkėjų. Ar tai gerai, ar ne, pėstieji daugiausia linkę išleisti pinigus 65% dažniau, nei vairuotojai. Pėstieji taip pat mažina nedarbo lygį: Dubline, pavyzdžiui, pertvarkyta gatvė pėsčiųjų poreikiams padidino rajone dirbančių gyventojų skaičių tris kartus. Jei gatvėje daug pėsčiųjų ir dviratininkų, nuo kiekvieno dolerio investicijos grįžta $ 11,8 pelnas.

2. Pėstieji padeda plėstis vietinėms įmonėms

Kai Brukline automobilių stovėjimo aikštelė virto nedideliu turgumi pėstiesiems, vietinių verslų pardavimai padidėjo 172%. Kaip pavyzdį galima pateikti ir Portlendą, Oregoną, kur žmonės praleidžia už vairo 20% mažiau laiko, nei likusieji amerikiečiai: ten miestiečiai sutaupo automobiliams iki $ 1 milijardo per metus, ir didelė šių pinigų dalis grįžta miesto verslininkams.

3. Pėstieji turi poveikį miesto prekės ženklui

Kai miestas tampa draugiškesniu pestiesėms ir tinkamas gyvenimui, keičiasi jo identiškumas ir jis tampa patrauklesnis viso pasaulio žmonių akyse. Pavyzdžiui, Barselona, kuri pradėjo dirbti su viešomis erdvėmis ir pėsčiųjų gatvėmis 80-aisiais metais, per du dešimtmečius 335% padidėjo turistų srautas į miestą.

4. Pėsčiųjų dėkа plėtojamas turizmas

Pėsčiųjų pasivaikščiojimai - geriausias būdas tyrinėti naują miestą. Kuo geresnės sąlygos sudarytos pėstiesiems, tuo daugiau jame turistų. Pavyzdžiui, po to, kai Trafalgaro aikštė Londone tapo pėsčiųjų aikšte - turistų skaičius net patrigubėjo.

5. Pėstieji skatina investicijas

Miestui verta investuoti į pėsčiuosius, nes taip į rajoną įplaukia dar daugiau didelių investicijų iš privačių kompanijų. Pavyzdys - High Line Niujorke: jo atidarymas pritraukė daugiau nei $2 mlrd. investicinių lėšų, investuotus į aplinkines teritorijas.

6. Pėstieji didina žemės ir būsto kainą

Pėsčiųjų dėka rajonai tampa saugesni, lengviau prieinami ir labiau tinkami gyvenimui, o reiškia, kad nekilnojamo turto kaina šiame rajone auga. Vidutiniškai, kai gatvė tampa pėsčiųjų, joje kaina už kvadratinį metrą didėja 820 dolerių, o nuomos kaina 300 doleriais.

7. Pėstieji mažina ekonominius nuostolius dėl judėjimo naštos

Taip, automobiliai tikrai turi nelabai teigiamą poveikį ekonomikai. Pavyzdžiui, San Francisko kompanijos praranda iki $2 mlrd. per metus dėl to, kad jų darbuotojai praleidžia savo laiką spūstyse.

8. Pėstieji taupo pinigus statyboms

Finansiniu požiūriu šaligatvių ir pėsčiųjų kelių statyba žymiai labiau prieinama, nei važiuojamosios kelio dalies statyba. O tos išlaidos, kurios skiriamos oro valymui ir sveikatos rizikoms, dar labiau padidina išlaidas, skirtas kelių statyboms. Beje, pagal planą, iki 2020 metų JAV vyriausybė išleis tik esamos kelių infrastruktūros priežiūrai ir remontui daugiau nei 3,6 trilijonų dolerių.

9. Pėstieji sveikesni

Ir tai ne tik dėl oro kokybės ir eismo įvykių. Daug problemų iškyla dėl vairuotojų mažo fizinio aktyvumo – kaip tik jis provokuoja labai didelį ligų skaičių. Jungtinėse Amerikos Valstijose tik ligoms, susijusioms su nutukimu, per metus išleidžiama daugiau nei 190 mlrd. dolerių.