Nematomi pėstieji 🚶

Kasmet Lietuvoje įvykių su partrentkais perėjose, kelkraščiuose žmonėmis nemažėja. Valdžia bando pratinti gyventojus neišeiti iš namų be atšvaito, netgi tokiuose miestuose kaip Vilnius ir Kaunas XXI amžiuje. Atrodo, kad problemos sprendimas turėtų būti šiek tiek kitoks, pradedant nuo saugios pėsčiųjų infrastrūkturos iki prevencinių priemonių greičiui mažinti mieste. Pabandžiau išsiaiškinti, kodėl mūsų perėjose iki šiol žmonės yra nutrenkami ir žudomi kasdien?

Nereikalingi elementai ir ryškios spalvos

Ryški ir neteisinga perėja mieste

Ryškios spalvos atkreipia dėmesį nuo pesčiųjų

Kažkodėl mūsų žmonėms atrodo, kad ryškus elementai ir detalės gali padėti apsaugojant pėstįjį perėjoje. Dažnai manoma, kad ženklai geltonam/žaliam fone, raudona zebra ar kiti elementai kurie išryškina perėja turi padėti vairuotojui pastebėti pėstįjį. Dėja, visi šitie elementai tik blaško vairuotojo dėmesį ir pagrindinis perėjos naudotojas tampa nematomu.

Iš tiesu, taisyklinga perėja turi turėtų minimumą elementų (ypač spalvingų), tam kad vairuotojas galėtų pastebėti pėstįjį, o ne ženklus ar nuspalvinta zebra.

Naktinė perėja

Pėsčiųjų perėja nakty

Teisingai įrengta perėja turi apšviesti pėstįjį, o ne perėjos elementus.

Greitis mieste

Aš jau rašiau apie butinybę mažinti greitį mieste - ribojant pagreitijimo zonas, įrenginėjant siauras gatves, mažinant eismo juostų kiekį. Pridursiu, kad greitis prieš perėja (nesvarbu koks yra leistinas greitis gatvėje) neturi viršyti 20km/h. Kaip tai įgyvendinti? Pažymėti stop linijas, įrengti pagreitėjimui trukdančias priemones, siaurinti pravažiavimą.

Gera perėja

Perėja su ženklais virš zebros, Haga. Nuotrauka: varlamov.ru