Kodėl Talinas ne baltijos šalies sostinė?

Išgyvenęs tarybinius laikus Talinas atrodo suprato, kodėl yra svarbu saugoti savo paveldą ir sudaryti patogias sąlygas pėsčiųjų eismui miesto centre. Štai keli pastebėjimai, ko mes galime pasimokyti iš Estijos sostinės.

Senamiestis be automobilių tranzito

Kai vaikštai Talino senamiesčio gatvelėmis jautiesi saugiai, šaligatvio pločio užtenka visiems, o jei ir jo pritrūksta galima laisvai pasinaudoti keliu kuris nėra užstatytas, eismas juo irgi apribotas – automobiliai ir viešasis transportas apvažiuoja šia miesto dalį, leidžiama važiuoti tik taksi, aptarnaujančiam transportui tam tikromis valandomis, bei rezidentams.

Eismas Talino senamiestyje draudžiamas

Talino senamiestyje draudžiamas tranzitinis eismas

Gatvių barstymas

Vilniuje, kaip ir pas mūsų rytinius kaimynus (linkėjimai Minskui ir Maskvai) žiema yra barstoma druska kuri kenkia ne tik batams, bet ir keturkojams, medžiams, bei kitiems augalams. Taline, kaip ir Helsinkyje, Osle bei Stokholme šaligatviai barstomi granitine skalda kuri yra ekologiška ir saugi aplinkai.

Taline barstoma granitine skalda

Viešasis transportas

Dar vienas aspektas kuriuo Talinas gali būti laikomas pavyzdžiu – tai viešasis transportas. Efektyviai organizuotas eismas centrinėje miesto dalyje, penkios transporto rūšis - tramvajus, troleibusas, autobusas, traukiniai ir keltas. Rezidentai gali naudotis transportu nemokamai, tačiau turistams ir nepriregistruotiems asmenims teks susimokėti už pravažiavimą, mėnesinis bilietas kainuos 23 eurus.

Efektyvus viešasis transportas Taline