Kreivio transporto programa

Kandidatas į Vilniaus miesto merus pristatė savo transporto programą. Naujos transporto priemonės atsiradimas, įėjimas pro priekines durys, troleibusų naikinimas ir elektra varomų autobusų atsiradimas – apžvelkime jo programą.

#1 Greitojo tramvajaus atsiradimas

Dainius Kreivys siūlo netgi tris naujas tramvajaus linijas kuriuos turėtų sujungti “miegamuosius” rajonus su miestu centru:

  • Pilaitė - Centras
  • Santariškės - Stotis
  • Saulėtekis - Stotis

Tokiu atveju, kelionės laikas sutrumpėtų ir miestiečiai galėtų pasiekti socialiai svarbias vietas greičiau ir be kamščių. Planuojama nutiesti 48 km. tramvajaus trasos, galutinė projekto kaina siektų 750 mln. EUR.

Tramvajaus projektas

750 mln. vilniečių pinigų kuriuos būtų galima investuoti į dabartinės sistemos tobulinimą, nes potencialas dar kol kas pilnai neišnaudotas – trūksta atskirų linijų, išmaniųjų šviesoforų, naujo kontaktinio tinklo, bei autoparko. Beje, programoje paminėta jog bus investuojama į esamą infrastruktūrą, tik nenurodyti biudžetai ir konkretūs planai.

#2 Įėjimas pro priekines durys

Viešasis transportas turėtų tapti dar patogesnis gražinus kažkada galiojusią taisyklę – įlipti tik pro priekines durys. Matyt kandidatas į merus labai retai naudojasi viešuoju transportu, ypač piko metu, įdomu būtų pažiūrėti kaip sklandžiai ir greitai bus vykdomas įlipimas ir išlipimas pagal naujas taisykles. Dar neaišku, kaip turėtų vairuotojas tikrinti keleivius – ar jam teks sulaikyti ir stengtis neįleisti asocialius asmenys? Tikrinti kiekvieno įlipančio keleivio vilniečio kortelę ar bilietą programėlėje? Kiek tai užtruktų laiko? Kodėl dauguma transporto sistemų vakarų sostinėse naudoja pateikimą į viešąjį transportą per visas durys? Maskva susiprato, ankščiau naudodama elektroninius turniketus ir leisdama patekti į transportą tik pro priekines durys – 2018 metais pagaliau panaikino šią prievolę. Efektyvumo palyginimui, vaizdo įrašas kuriame pavaizduoti skirtingi įlipimo būdai piko metu.

#3 Troleibusų naikinimas - elektra varomų autobusų atsiradimas

Dar vienas programos punktas kurį pristatė Kreivio komanda – pradėti naikinti troleibusų tinklą, pakeičiant jį elektra varomais autobusais. Be abejo, reikia naikinti ekologiška, tylų transportą, bet tuo pat metų išlaikyti dyzelinius autobusus (ironija). Jeigu ir pradėti nuo elektra varomų autobusų integracijos Vilniuje, tai reikėtų keisti pradžioje dyzelinius maršrutus, o ypač tuos kurie praeina per miesto centrą ir senamiestį. Beje, jeigu gyvenote ilgąjį laiką Paryžiuje, galėtumėte aplankyti ir kitus Prancūzijos miestus, kuriuose veikia 17 troleibusų sistemų. O štai nuotraukoje pavyzdys iš rytinio bloko valstybės miesto Liono.

Troleibusas Liono mieste

Keista, kad dar ne visur vakaruose naikinami troleibusai. Triašiš "Iveco" troleibusas Liono mieste (Prancūzija).

#4 Jokios parkavimo politikos

Transporto programoje nepaminėtas parkavimas, o būtent tas kuris yra atokesniuose miesto rajonuose. Tai kas vyksta šiuo metu - yra laukiniai rytai, žmonės stato, meta savo lizingines skardines kur papuola, nėra jokių taisyklių, sužymėtų vietų, apmokestinimo.

Apibendrinimas

Programoje yra keli geri ir reikalingi punktai kuriuos reikėtų ir galima būtų įgyvendinti artimiausiu metu:

  • Eismo ribojimas sienamiestyje
  • Nenutrūkstamas “A” juostų tinklas
  • Taksi unifikavimas ir naujos licenzijavimo taisyklės

Tačiau kitos programos dalys kelia nemažai klausimų.